Podle Routes de France je francouzská silniční síť degradovaná a nebezpečná. Až tak, že bychom měli jet z 80 km/h na 60 km/h.
Díry, praskliny, špatná přilnavost… „Na opotřebované vozovce se brzdná dráha zkrátí na polovinu,“ vzpomíná Pierre Calvin, prezident Routes de France, odborového svazu, který zastupuje společnosti zabývající se výstavbou a údržbou sítě . Vysvětluje deníku Le Figaro , že silnice jsou ve Francii degradované, takže bychom museli jet rychlostí 60 km/h, abychom našli stejné bezpečnostní podmínky jako při 80 km/h.
Odborový svaz na tiskové konferenci ve čtvrtek 27. září vysvětlil, že od roku 2013 klesl obrat v silničním sektoru o 30 %. Přímý důsledek poklesu zakázek na opravu silničního systému.
Chyba úspor
Stát, ministerstva a obce (všichni tři vlastníci silnic) při hledání úspor v době rozpočtového napětí skutečně zaznamenali pokles výdajů, poznamenává Le Figaro. „Peníze dáváme do silnic, až když nějaké zbydou,“ řekl také deníku Pierre de Thé, ředitel komunikace svazu.
Úspory, které ohrožují životy motoristů, uvádí Routes de France. Svaz proto u každé tělesné nehody žádá o rozbor stavu vozovky. Pro něj by tato studie umožnila zmocnit správce silnic. Pokud se prokáže odpovědnost infrastruktur, mělo by to pro ně rovněž trestní důsledky.
Práce, která by stála 4 miliardy eur
Routes de France si také uvědomuje, že nejde nutně o špatnou vůli ze strany volených představitelů: „Některé státní služby zmizely, někdy je méně bezplatného technického poradenství,“ poznamenává organizace.
Nakonec svaz odhaduje roční náklady na modernizaci celé sítě mezi 4 a 5 miliardami. „Pokud se údržba sítě neprovádí pravidelně, nouzové práce, které budou nutně provedeny později, budou dražší,“ varuje také Pierre Calvin.